BUDOWANIE POZYTYWNEGO WIZERUNKU W SIECI KLUCZEM DO SUKCESU


Na swój wizerunek firmy pracują latami. Niejednokrotnie jedna zła decyzja może doprowadzić do jego załamania na dłuższy okres czasu. Dlatego też tak ważne jest to, aby od samego początku istnienia przedsiębiorstwa kreować jego pozytywny obraz.


Ze względu na to, że zgodnie z najnowszymi badaniami, aż 75% Internautów ufa informacjom znalezionym w Internecie, najłatwiej jest budować swój wizerunek właśnie poprzez sieć www. Wyniki wyszukiwarki Google zdecydowanie przodują w oddziaływaniu na decyzje konsumenckie użytkowników sieci.


Dlatego też warto jest inwestować w różnorodne narzędzia internetowe, które pozwalają nam pozytywnie wpływać na image naszej firmy. Przykładowym narzędziem mogą być m.in. działania SEO PR, Google AdWords czy projekty skupiające się wokół badań rynkowych i certyfikacji. Dobrze sprawdzają się tutaj również artykuły sponsorowane, wpisy na blogach tematycznych czy grupach dyskusyjnych i portalach społecznościowych - tu jednak głównie liczy się tzw. content marketing. Jednak nie każde z powyższych ma taką samą wartość w oczach Internauty.


Ostatnimi czasy okazuje się, że dla użytkowników sieci ważne są opinie innych na temat konkretnych przedsiębiorstw i jakości wykonywanych przez nie usług czy produktów. Liczą sie tutaj zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze. Niejednokrotnie negatywne opinie dają szerszy obraz działalności firmy, ponieważ są bardziej wiarygodne i zdecydowanie dają więcej do myślenia od tych pozytywnych, których autorami niejednokrotnie są przez samych właścicieli spółek.


Prawdą jest również fakt, że większe zaufanie budzą firmy, które odznaczają się w sieci w sposób aktywny, ponieważ dzięki temu klienci mogą mieć pewność, że przedsiębiorstwo rzeczywiście świadczy usługi na przyzwoitym poziomie. Z kolei organizacje, które nie dbają o swoją prezencję w Internecie, często postrzegane są jako mało wiarygodne - zdarza się również, że klienci odbierają to jako usuwanie niechcianych treści przez samych właścicieli przedsiębiorstw.


W dzisiejszym świecie aż 80% klientów jest bardziej skłonna do podjęcia decyzji o zakupie dopiero w momencie, gdy zapozna się z opinią na temat firmy online. Dlatego też warto zadbać o pozytywny obraz przedsiębiorstwa w sieci, tym samym budując go już od samego momentu rozpoczęcia działalności.